Komplex



Jag har mått så otroligt dåligt över mig själv, jag har sålänge jag kan minnas avskytt min kropp. Har önskat mig ätstörningar, velat sluta äta. Velat bli smal, som alla andra. Men jag har aldrig lyckats. Mina lår är något jag alltid skämts för. För tre år sedan kunde jag inte gå utan strumpbyxor på sommaren, vågade helt enkelt inte. Gick aldrig i shorts som visade för mycket. Jag har psykat mig själv, det är jag som har inbillat mig att mina lår är stora, men vart går gränsen?

Jag har sakta men säkert byggt upp ett självförtroende. Insett att förutom mina lår har även jag fina saker att tänka på, alla har mer eller mindre komplex över något. Men att jag mådde dåligt i tre år över ett par lår, istället för att må bra i tre år över det jag är nöjd över. Har fått otroligt mycket kommentarer över tex mina tänder, tuttar, rumpa och ögon som även jag gillar och är nöjd över. Det är helt sjukt och det är inte förns nu jag inser att alla är olika, även jag. Det finns ingen i världens som har likadana lår/ben som mig. Jag är unik och jag älskar det. Älskar mig själv.
Vill bara ha sommar och springa barbent i det gröna gräset och visa att jag kan fan må bra trots att jag också har komplex.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt och läsa du tänker så nu! :)

2011-12-27 / 11:44:11
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jag har alltid hatat min rumpa, vill börja träna så jag får en mer fast rumpa men är inte den personen som drar till ett fullproppat gym :(

Har du några tips på övningar man kan göra hemma eller så?

Du har en jättefin kropp!

2011-12-27 / 11:48:48
Postat av: shirin amirvaresi

Visst sötnos! :)

2011-12-27 / 13:59:37
URL: http://amirvaresi.blogg.se/
Postat av: Malin :) <3

jag har vart deprimerad över min kropp väldigt länge, så jag började göra sit-ups som en galning, var uppe vid 150 ett tag, jag bytte träning till nyttigare, och hållt på nu ett tag, jag har inte gjort det på länge (nu underlovet,) men jag ska börja nu när skolan ska börja, och komma in, har alltid var nerdeppad över min mage, tkr den ser ut som en ballong, ://

2012-01-07 / 11:19:50
URL: http://looovepets.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback